Газета «Обрії Ізюмщини» маніпулює читачем в інтересах місцевої влади

Фото: Газета «Обрії Ізюмщини». Автор фото Роман Крежевський.

У травні 2020 Інститут демократії імені Пилипа Орлика, за підтримки медійної програми в Україні, провів моніторинг роздержавлених регіональних медіа та їх сайтів в восьми регіонах України: Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Львівської, Одеської, Сумської, Харківської, Чернівецької областях. Про це пишуть в “Інстітуті демократії імені Пилипа Орлика”.

Моніторинг мав на меті оцінити якість контенту, тематику, дотримання стандартів журналістики і законодавства про рекламу. Особливу увагу експерти приділили аналізу незалежності реформованих видань від колишніх власників і співвласників – місцевої влади.

Як правило, газети використовують різні позначення для того, щоб виділити наступні публікації: «офіційно», «прес-служба міськвиконкому», «прес-служба ОДА», «соціальний аспект», «діяльність влади», «Факти. Події. Коментарі» та інші.

Також є випадки «хитрого» маркування офіціозу – повідомляють в інституті. Біля заголовка – ставиться відмітка «R», а внизу сторінки розшифровка «R – матеріали, розміщені на умовах договору» (газета «Голос Часу» – Сумщина). Схожий підхід в газеті «Обрії Ізюмщини» (Харківщина), у вихідних даних якої читаємо «Рубрика «Офіційно»- матеріали виготовлені на підставі договору …»

Подібне маркування не дозволяє читачам зрозуміти, яким було справжня підстава для публікації текстів. Саме тому експерти в черговий раз наголошують на необхідності правильного маркування подібних текстів.

Сайти реформованих ЗМІ залишаються «слабкими» інформаторами: рідко оновлюються, не публікують мультимедійного контенту. У більшості випадків, електронні версії містять передруки з власних газет без урахування можливостей веб-платформ, точні копії чужих прес-релізів і повідомлень інших ЗМІ.