Трудовые книжки теперь будут в электронном видеПеренесення інформації з паперових трудових в електронні може зайняти до 5 років.

5 лютого Верховна Рада прийняла закон про введення в Україні електронних трудових книжок. Таке рішення підтримали 265 народних депутатів.

Тепер реєстр застрахованих осіб Держреєстру загальнообов’язкового держсоцстрахування переведуть в електронну версію. Зараз в реєстрі є відомості приблизно про 13 мільйонах працівників, тому переклад може зайняти 5 років. Після того як цю роботу завершать, пенсії українцям зможуть призначати автоматично.

“Коли настає право на соціальну виплату / пенсію, держава інформує про можливість її отримання та її розрахунковий розмір”, – пояснили в міністерстві.

За людиною буде зберігатися право вибору:

– людина або надає відомості про одержувану заробітну плату за період до 2000 року;

– або відкладає свій вихід на пенсію для отримання підвищення до пенсії на 0,5-0,75%. Рахунок йде за кожен повний місяць роботи після досягнення пенсійного віку;

– або використовує право на призначення пенсії.

При наявності електронних трудових книжок роботодавець буде формувати в електронному вигляді основну інформацію про трудову діяльність і трудовий стаж кожного працівника і надавати її для зберігання в інформаційних ресурсах Пенсійного фонду.

У міністерстві зазначають, що паперові трудові віддадуть працівникам. Якщо хтось захоче продовжити її вести, то роботодавець повинен буде заповнювати відразу і електронну трудову і паперову.